.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اساعه ادب، حتی در جلسات رسمی؟!
در یکی از جلسات شورای شهر مراکز استان های شمالی، در حالی که بانوان محترم و مکرمی در جلسه حضور داشتند اعضای شورای شهر با ادبیات طنز و هزل گونه خود حرمت این بانوان را نگه نداشتند، و این بانوان محترمه مجبور به ترک جلسه و ...
 اساعه ادب، حتی در جلسات رسمی؟!

در یکی از جلسات شورای شهر مراکز استان های شمالی، در حالی که بانوان محترمی در جلسه حضور داشتند اعضای شورای شهر با ادبیات طنز و هزل گونه خود حرمت این بانوان را نگه نداشتند، و این بانوان محترمه مجبور به ترک جلسه و اعتراض به این گونه گفتار و رفتارها شدند.

از قدیم تاکنون، از آن گذشته های دور تا به امروز، با فرهنگ های مختلف و روش های متفاوت همیشه برای «زن» احترام قائل بودند.

اگرچه نگه داشتن زن در پستوی خانه ، امروز پذیرفتنی نیست و دنیای کنونی به تخصص، درایت، دیانت، تدبیر، تجربه و کارآمدی زن اعتماد واعتقاد دارد اما باید به این نکته هم توجه داشت که مرد آن روز برای زن (به زعم خودش ضعیفه) حرمت قائل بود و از او به عنوان ناموس و شرف خود یاد می کرد و نمی خواست گزندی از بدان روزگار به او برسد.

در حالی که احترام به«زن» به عنوان مخلوقی زیبا از یگانه خالق بزرگ هستی نسل به نسل از نیاکانمان به ما رسیده جای تأسف و تأمل دارد که باید در خبرها بخوانیم برخی مسوولین در بعضی جلسات حرمت را نادیده گرفته نه تنها حریم جلسات رسمی را حفظ نمی کنند بلکه حرمت حاضران در جلسه که در میانشان بانوان نیز حضور دارند را نگاه نمی دارند.

جای بسی تأمل دارد ، ما به چه سمت و سویی در حرکتیم که اینچنین ابتدایی ترین و ساده ترین شیوه رفتار و کردار در جمع بودن، آنهم در جلسه ای که برای حضور در آن سوگند یاد کردیم را به دست فراموشی سپرده ایم؟

ما را چه می شود که یادمان می رود چه سمتی داریم و باید چه اصولی را رعایت کنیم؟

اگرچه رعایت اخلاق و نزاکت اجتماعی، مسوول و غیرمسوول نمی شناسد لیکن عده ای از ما بیش از دیگران زیر ذره بین هستیم و این نباید هرگز فراموش شود.

هرچند اگر در انتصاب ها و انتخاب ها کورکورانه و از سر بند «پ» و احساس تصمیم نگیریم حداقل فایده آن اینست که برخی مدیران مان از ظرفیت بالاتری برخوردار خواهند بود.(البته این مدیر جوان!! از بند «پ» دیگری هم استفاده کرد که باید گفت همیشه این بند کارساز نخواهد بود.)

این چند خط فقط از باب یادآوری این نکته بود که همین مسوول یا مسوولین مورد نظر آیا اجازه می دهند در جمعی که همسر یا دخترانشان حضور دارند کسی چنین اساعه ادبی نماید؟

مع الوصف، یادآوری این فرمایش گرانبهای حضرت علی (ع) به فرزند بزرگوارشان امام حسن مجتبی (ع) ضرورت یافته است که فرمودند:«فرزندم! آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه را که برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند.»

گفتنی است در این جلسه که دستور کار برای حل مشکلات مردم بود، بحث یارانه ها مورد گفتگوی اعضای شورا قرار گرفت و تنی چند از اعضای شورا داشتن 6 همسر را برای دریافت یارانه های بیشتر مطرح کردند که به عنوان ابزار و برده اقتصادی می توان از آنان استفاده کرد که با اعتراض بانوان حاضر در جلسه شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 آبان 1389
بنده خبر نگار هستم و در جلسه حضور داشتم اصلا درست نبود ..این همه شیطنت برای چی است خدا می دونه
خبرنگار 24 آبان 1389
حضور خبرنگاران در جلسه هميشه به نفع مردم ومسئولان است واين اقشار نه تنها چشم وگوش مردم محسوب مي شوند بلكه نيروهاي نامحسوسي براي نظام جمهوري اسلامي ايران تلقي خواهند شد، وقتي جلسه اي كه براي تصميم سازي يك شهر در هر هفته تشكيل مي شود چرا بايد با مزاح وتيكه پراني هاي ناموسي كه تنها به مذاق خودشان خوش مي آيد به پايان برسد.هم اكنون به عنوان يك خبرنگار عرض مي كنم هر خبرنگاري كه در اين جلسات حضور مي يابد در ابتدا به حاشيه نويسي روي مي اورد و مهمتر از همه با چند گوشي كه به همراه دارد صدا ضبط كرده ويا با پيامك بطور آن لاين ارسال اخبار مي كند. اين مسئولان هنوز از شگفتي هاي درج اخبار واطلاع رساني آگاهي ندارند.
نا شناس 25 آبان 1389
تا جايي كه من حضور داشتم به غير از 2 تن از خواهران شاغل در شورا هيچ خبرنگار خانمي حضور نداشت تا جلسه را ترك نمايند گرچه چنين حركت هاي ناشايستي را تأييد نمي نمايم.
نا شناس 25 آبان 1389
این داستان حقیقت ندارد و جریان جور دیگری بود ..کاملا دروغه..خبر نگار یک خبر گذاری
نا شناس 25 آبان 1389
شما کدوم خبرنگاری هستی که این بی ادبی رو برمی تابی؟
باید متاسف بود برای اون شورا و شهرداری که مدیرانش عفت کلام ندارند.
همه چی به ریشه آدم ها بر می گرده، برید ریشه اینا رو پیدا کنید، اصلا ریشه و اصل و نسب دارند؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.